UAB Klaipėdos konteinerių terminalo indėlis energetikos projektuose

Gegužės 13 d. konteinerių terminale į baržą pakrautas 163,5 t svorio transformatorius. Įrenginys į Klaipėdą iš „General Electric“ gamyklos Turkijoje atplukdytas laivu „Frisian Ino“. Tai pirmas iš trijų transformatorių, skirtų Lietuvos energetikos sistemos jungties su Lenkija „LitPol Link“ pajėgumų išplėtimui.

Sunkiasvorio ir itin jautraus elektros įrenginio sinchroninis pakėlimas dviem mobiliais kranais – neeilinė operacija netgi labai patyrusiems KKT specialistams. Papildomo jaudulio sukėlė ir krovos operaciją stebėję svečiai iš Lietuvos energetikos ministerijos, „Litgrid“ bei žiniasklaidos atstovai. Transformatorius pakrautas į Vidaus vandens kelių direkcijos baržą, kuri nugabens jį iki Kauno Marvelės uosto, toliau įrenginys bus vežamas iki Alytaus.

Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatoriaus „Litgrid“ vystomos „NordBalt“ ir „LItPol Link“ jungtys su Vakarų Europa yra strateginiai valstybės projektai, padedantys užtikrinti Lietuvos energetinę nepriklausomybę ir svarbūs žingsniai siekiant bendro tarpvalstybinio tikslo iki 2025 m. įgyvendinti Baltijos šalių energetikos sistemų sinchronizaciją su žemyninės Europos tinklais.

KKT dalyvauja šiuose projektuose jau nuo 2014 m., kai ro-ro terminale buvo iškrauti pirmieji du transformatoriai, skirti elektros tilto su Švedija „NordBalt“ srovės keitikliui Klaipėdos rajone. Tuomet 196 t svorio transformatoriams iškrauti prireikė plaukiojančio krano pagalbos. Nuo 2015 m., kai KKT įsigijo antrą mobilų kraną Liebherr (124 t), šie įrenginiai kraunami nuosavais kranais.

Šiuo metu abu KKT terminalai gali krauti sunkiasvorius negabaritinius krovinius, šiemet jau perkrauta apie 40 tūkst. tonų tokių krovinių.