UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) stato naują mokslinių tyrimų laivą, kurio užsakovas – Farerų salose veikianti įmonių grupė. Rugsėjo 17 d. pažymėta oficiali šio laivo statybos pradžia.

Į surengtą simbolišką kylio padėjimo (ang. keel laying) ceremoniją atvyko ir užsakovų – įmonių grupės „MEST Shipyard“, ir būsimo laivo savininkų – Farerų salų jūrinių tyrimų instituto (angl. The Faroe Marine Research Institute) atstovai.

„MEST Shipyard“ generalinis direktorius Mouritz Mohr ir Farerų salų jūrinių tyrimų instituto vadovas Eilif Gaard pabrėžė, kad ši diena ypač svarbi ne tik atvykusiems į ceremoniją, bet visiems Farerų salų gyventojams.

„Pažymime mokslinių tyrimų laivo, kuris padės tirti vandenynus, išsaugoti turimas žuvų atsargas ateities kartoms – vaikams ir anūkams, statybos pradžią. Kiekvienas Farerų salų gyventojas seka laivo statybos procesą. Šis projektas labai svarbus visiems – tiek gyventojams, tiek valdžios atstovams“, – tvirtino E.Gaard.

Laivo užsakovai ir savininkai džiaugėsi sėkmingu bendradarbiavimu su VBLS, sklandžiai vykstančiais darbais: „Laivo statybai VBLS pasirinkome, nes ši statykla viena geriausių – turi ilgametę patirtį laivų korpusų statybos projektų įgyvendinime, puikią reputaciją, yra patikima“, – teigė M.Mohr. VBLS direktorius Vitalij Frolov dėkojo už pasitikėjimą ir pabrėžė, kad mokslinių tyrimų laivo korpuso statyba – išskirtinis projektas ir jam skiriamas ypatingas dėmesys.

VBLS sutartį su įmone „MEST Shipyard“ dėl mokslinių tyrimų laivo korpuso, kurio ilgis – 54 metrai, o plotis – 13,6 metro, statybos ir dalinio įrengimo pasirašė šių metų vasarį. Numatoma, kad projektas bus baigtas iki 2019 m. vasaros. Mokslinių tyrimų laivo korpuso statybai numatoma panaudoti apie 800 tonų plieno, o antstato gamybai – apie 40 tonų aliuminio. Taip pat bus sumontuoti vamzdynai bei kiti įrenginiai, tokie kaip varikliai, generatoriai, vairavimo mechanizmai.

Farerų vyriausybės užsakymu statomas laivas bus skirtas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams. Jam keliami aukšti triukšmo lygio (angl. Silent-R) reikalavimai. Taip pat laivas privalės atitikti C ledo klasės kriterijus. Skiriamas ypač didelis dėmesys reikalavimų išpildymui. Klaipėdoje pastatytas korpusas bus transportuojamas į Farerų salas galutiniams įrengimo darbams.

VBLS jau turi patirties mokslinių tyrimų laivų statyboje, kurios išsiskiria savo sudėtingumu, nes reikia sumontuoti daug įrangos. Prieš beveik ketverius metus buvo baigtas ir Klaipėdos universitetui perduotas laivas „Mintis“, pasižymintis daugiafunkcėmis jūrinių tyrimų galimybėmis. Šiame laive įrengtos trys stacionarios laboratorijos: hidrologinė-biologinė, geologinė ir hidroakustinė. Sumontuota įranga suteikia galimybę tirti visus pagrindinius jūros aplinkos komponentus. Laivo „Mintis“ paklausa pranoko lūkesčius.

Papildoma informacija:

„MEST Shipyard“ – tai keturių įmonių grupė, kurių seniausioji veiklos pradžią žymi dar 1898-ais metais. Tai gilias tradicijas puoselėjanti ir didelę patirtį turinti bendrovė, perduodanti žinias ir vertybes iš kartos į kartą.