„Latvijas tilti“ tęsia šiaurinių „Begos“ krantinių rekonstrukciją

Statybos bendrovės „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialas pradėjo naują Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui priklausančių krantinių, kuriomis naudojasi jūrų krovinių kompanija „Bega“, rekonstrukcijos darbų etapą. Jo metu daugiau nei per metus bus iš esmės atnaujinta 66 krantinė, pastatyta nauja krantinės sienutė, pakeista danga, įrengti nauji inžineriniai tinklai ir nutiestas geležinkelis.

Darbų vertė siekia 4,4 mln. eurų.

„Statybų aikštelę perėmėme sausio pabaigoje ir iškart pradėjome paruošiamuosius darbus. Šiuo metu yra ardomos gelžbetoninės konstrukcijos ir esama danga, vykdomi žemės darbai ir ruošiamasi plieninių polių sukalimui. Jau šio mėnesio pabaigoje statybvietę pasieks plieniniai poliai ir tada kibsime į darbus“, sako Mindaugas Kelpša, AB „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialo direktorius.

Šiaurinių kompanijos „Bega“ krantinių rekonstrukcija su pirso statyba pradėta daugiau nei prieš penkerius metus. Šie darbai buvo suskirstyti į atskirus etapus, kurie šiai dienai dar nėra užbaigti.

„Pradėta 66 krantinės rekonstrukcija tik vienas iš numatytų darbų etapų. Jį įgyvendinus bei išgilinus akvatoriją prie šios krantinės, galėsime realizuoti naujo birių krovinių terminalo projektą, – sako Laimonas Rimkus, UAB „Bega“ technikos ir technologijų direktorius. – Tačiau labai svarbu tai, kad be to mūsų dar laukia ir greta esančių krantinių Nr. 67-68 rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo bei akvatorijos prie jų gilinimo darbai, kuriems Uosto direkcija buvo paskelbusi atskirą konkursą. Kol jie nėra atlikti, negali realiai funkcionuoti anksčiau padaryti infrastruktūros pagerinimai ir kompanija negali išnaudoti viso infrastruktūros potencialo, nors paklausa tam yra didelė.“

Minėtų krantinių užnugaryje kompanija „Bega“ yra suplanavusi pastatyti naujus inertinių medžiagų, trąšų, cemento ir kitų birių produktų krovos, taravimo ir distribucijos pajėgumus. Planuojamos „Begos“ investicijos į suprastruktūrą – apie 60 mln. eurų. Įgyvendinus šią plėtros programą, 2020 m. kompanijos „Bega“ krovos potencialas turėtų pasiekti 10-12 mln. t per metus.

Krantinės Nr. 66 rekonstrukciją „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialas atlieka laimėjusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos konkursą. Bendrovė pasiūlė mažiausią kainą iš trijų konkurso dalyvių. Konkurse taip pat dalyvavo UAB „Hidrostatyba“, pasiūlymą pateikusi kartu su bendrove BMGS, bendrovės darbus siūlė atlikti už 4,497 mln. eurų. Trečioje vietoje liko bendrovių „Eurovia Lietuva“, „Klaipėdos monolitas“ ir „Tilts“ filialo „MO-24“ konsorciumas, kuris siūlė 5,441 mln. eurų kainą.

Darbų užsakovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, konkursai skelbiami bei rekonstrukcijos darbai spartinami matant akivaizdžią naudą iš šių investicijų, nuo kurių didžia dalimi priklauso Klaipėdos uosto paslaugų ir galimybių patrauklumas krovinių siuntėjams bei gavėjams ir kartu – krovos apyvartos augimas. Uosto direkcijos vadovas išreiškė viltį, kad artimiausiu metu bus išspręsti klausimai ir dėl krantinių Nr. 67-68 rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo darbų įgyvendinimo.

 

Apie „Latvijas tilti“

„Latvijas tilti“ yra Lietuvoje veikianti vienos didžiausių Latvijos statybų bendrovės atstovybė. Bendrovė Lietuvoje yra įkūrusi du filialus Vilniaus ir Klaipėdos. „Latvijas tilti“ specializuojasi vykdyti tiltų, viadukų ir tunelių statybos ir rekonstrukcijos darbus, taip pat rekonstruoja ir stato jūros prieplaukas ir kranto įtvirtinimus.

„Latvijas tilti“ akcijomis yra prekiaujama „NASDAQ OMX“ Baltijos šalių vertybinių popierių biržoje.

„Latvijas tilti“ priklauso statybos ir gamybos įmonių grupei „LNK Industries“, kuri yra valdančiosios bendrovės „LNK Group“ dalis. Daugiau informacijos apie „Latvijas tilti“ svetainėje www.latvijas-tilti.lv.

Apie UAB „Bega“

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ – pirmoji privati Klaipėdos jūrų uosto bendrovė, įkurta 1992 metais. Savo veiklą pradėjusi plyname lauke, šiandien kompanija pajėgi per metus perkrauti daugiau kaip 8 mln. tonų krovinių.

„Begos“ specializacija – birių ir skystų trąšų, žemės ūkio produktų, mineralinių medžiagų, aliejaus ir kitų birių bei skystų ne naftos krovinių krova, šių krovinių sandėliavimas nuosavuose terminaluose. Įmonė teikia ir krovinių ekspedijavimo, laivų agentavimo, birių krovinių taravimo bei kitas logistikos paslaugas.