Išplukdyta paskutinė praėjusio derliaus grūdų siunta, ruošiamasi naujam sezonui

Klaipėdos uoste, jūrų krovinių kompanijoje „Bega“, pakrautas „Post Panamax“ tipo laivas „Necklace“, kuris išgabeno paskutinę didelę praėjusio derliaus lietuviškų grūdų partiją.

229,2 m ilgio ir 38 m pločio sausakrūvis į kompanijos „Bega“ Universalų žemės ūkio produktų krovos terminalą atplaukė jau iš dalies pakrautas ir čia buvo baigtas krauti iki 13 m grimzlės.

Iš viso „Necklace“ išplukdė  72,5 tūkst. tonų miežių, kuriuos eksportavo Lietuvos kompanija „Agrorodeo“, dirbanti tarptautinėje prekybos augaline žemės ūkio produkcija rinkoje ir praėjusiais metais iš šios veiklos pasiekusi  297 mln. eurų apyvartą. Tai didžiausia miežių partija kada nors išgabenta per Klaipėdos uostą, o taip pat – ir per kitus  Baltijos valstybių uostus 2014/2015 m. sezono laikotarpiu. Absoliučiai didžiausias lietuviškų grūdų kiekis Klaipėdos uosto istorijoje taip pat buvo pakrautas kompanijos „Bega“ terminale praėjusių metų rugsėjį. Tąkart „Post Panamax“ tipo laivas „Piera“ išgabeno 74 tūkst. tonų kviečių.

Šiuo metu talpyklose liko labai nedaug senojo derliaus grūdų, tad iš esmės 2014/2015 m. grūdų eksporto sezonas baigtas ir sandėliai ruošiami naujam derliui. Šįsyk sezonas truko kone visus metus, apie 11 mėnesių, ir buvo mėnesiu ilgesnis nei ankstesnis. Pernai paskutinis sezono grūdų laivas „Begoje“ buvo pakrautas birželį.

Iš viso per praėjusį sezoną kompanija „Bega“ vien tik eksportuojamų lietuviškų grūdų perkrovė per      1 mln. tonų.  Taip pat per terminalą buvo kraunami ir kiti tiek eksportuojami, tiek importuojami birūs žemės ūkio produktai – įvairios išspaudos, rupiniai ir kt. Lyginant su 2013 m., pernai „Begoje“ birių žemės ūkio produktų krova išaugo 1,5 karto, su 2012 m. – dvigubai.

Gerokai padidinti perkraunamų birių žemės ūkio produktų apimtis ir sudaryti geresnes sąlygas eksportuotojams,  t.y. sukaupti dideles krovinio partijas bei pakrauti jas į didesnio tonažo laivus, leido pastaraisiais metais įvykdytos kompanijos „Bega“ ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos investicijos į uosto infrastruktūros ir suprastruktūros plėtrą bei gerinimą. Kompanija „Bega“ pastatė ir nuo 2013 m. eksploatuoja Universalų žemės ūkio produktų eksporto-importo terminalą, kurio pajėgumai didesnėmis apimtimis buvo pradėti išnaudoti nuo praėjusio sezono pradžios, kai, Uosto direkcijai atlikus gilinimo darbus, prie kompanijos krantinių buvo patvirtinta 13-13,2 m laivų grimzlė.

Vos tik pasibaigus praėjusio grūdų derliaus eksporto sezonui, netrukus prasidės naujas. Jam kompanija „Bega“ intensyviai ruošiasi ir toliau investuodama į grūdų sukaupimo bei sandėliavimo pajėgumų didinimą, geležinkelio, autotransporto priėmimo infrastruktūros gerinimą. Juolab kad šiemet Lietuvoje prognozuojamas rekordinis grūdinių augalų derlius, kuris planuojamas dar 20,7 proc. didesnis nei pernykštis (pernai jis siekė 5,3 mln. t). Tikėtina, kad tai leis padidinti ir grūdų eksporto per Klaipėdos uostą apimtis.