„Independence“ pasirengęs užtikrinti viso regiono energetinę nepriklausomybę

Spalio 27 d., prieš 9 val. ryto, Klaipėdos uosto vartus kirto suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivas-saugykla „Independence“, tapsiantis alternatyviu dujų tiekimo šaltiniu. 294 m ilgio ir 46 m pločio laivą Klaipėdos uosto locmanai pasitiko iki uosto vartų likus keturioms jūrmylėms. Dujų saugyklą lydėjo keturi vilkikai, Lietuvos karinių jūrų pajėgų, Uosto policijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Uosto direkcijos ir greitojo reagavimo rinktinės „Aras“ laivai.

Laivą prie jūrų uosto vartų pasitikę tūkstančiai klaipėdiečių mojavo trispalvėmis ir plojo.

Kiaulės nugaros salą, kur pastatyta SGD terminalo krantinė, laivas-saugykla pasiekė per valandą. Apie 12 val. laivas, padedamas vilkikų, prišvartuotas prie krantinės. Prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastatytos krantinės maksimali leistina laivų grimzlė – 13 m. Ši grimzlė patvirtinta penktadienį Klaipėdos uosto kapitono įsakymu. Laivo-saugyklos maksimali grimzlė – 12,6 m.

„Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų terminalas rodo Lietuvos valią ir gebėjimą įgyvendinti svarbius energetikos ir geopolitikos projektus. Laivas „Independence“ yra realus žingsnis užtikrinant visą Baltijos regiono saugumą. Pagaliau esame energetiškai savarankiška valstybė“, – sako Lietuvos Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

SGD terminalas – tai pirmasis toks terminalas Baltijos šalyse, kurį sudaro SGD laivas-saugykla, krantinė bei dujotiekio atšaka. Terminalas, esantis Kuršių mariose, taps alternatyva vamzdynui, kuriuo šiuo metu importuojamos dujos iš Rusijos. Į terminalą dujos bus tiekiamos laivais-dujovežiais.

Laivą-saugyklą kartu su įgulos paslaugomis Lietuva 10 metų nuomosis iš Norvegijoje registruotos įmonės „Höegh LNG”. Laivą pastatė Pietų Korėjos kompanija „Hyundai Heavy Industries”.

Po dešimties metų AB „Klaipėdos nafta“ laivą galės išpirkti.